Reklamace a vrácení zboží
Neodpovídá zboží vašim představám? Objednali jste špatný model?
Nebo se u nějakého výrobku vyskytla vada, kterou chcete reklamovat?
U nás máte několik možností, kam můžete daný výrobek vrátit, nebo ho jednoduše reklamovat.
Vrácení zboží do 14 dnů
Poškozené, nebo nekompletní zboží
Reklamace zboží
Vrácení zboží do 14 dnů
Veškeré zboží zakoupené na e-shopu Planeo.cz u nás máte možnost vrátit do 14 dnů od jeho zakoupení, a to bez udání důvodu.
Zboží je možné vrátit 2 způsoby. Osobně na jakékoliv naší prodejně nebo je potřeba vyplnit formulář odstoupení od kupní smlouvy a produkt následně spolu s ním a fakturou za nákup zboží zaslat na Reklamační oddělení PLANEO na adresu: FAST ČR, a.s., U Sanitasu 1621, 251 01 Říčany. Na zásilku je v takovém případě nutné čitelně uvést „Vrácení do 14 dnů - Planeo.cz“.
Pro odstoupení od kupní smlouvy u e-shopové objednávky může kupující využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Často kladené otázky:
- Na vyřízení žádosti máme 14 dní , nicméně se vždy snažíme odstoupení vyřídit co nejdříve.
- Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy trvá 14 dní a začíná se počítat následující den po převzetí zboží. Při vrácení zboží vždy počítáme s datem, kdy bylo odstoupení od smlouvy odesláno.
- Nemusíte, nicméně v případě použitého či poškozeného zboží máme právo snížit vracenou částku zohledňující snížení hodnoty výrobku. Pro vyplacení plné kupní ceny je nutné zboží vrátit nepoškozené a s veškerým příslušenstvím, se kterým bylo dodáno.
- Zejména prodejní doklad. V případě odstoupení na dálku je nutné doložit také vyplněný formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
- Peníze budou poukázány na váš bankovní účet nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Berte prosím v potaz, že náklady na vrácení zboží vždy hradí zákazník.
Poškozené, nebo nekompletní zboží
Pokud převezmete zboží a po jeho rozbalení zjistíte, že je poškozené, neprodleně nás kontaktujte na e-mailové adrese reklamace@planeo.cz.
Do e-mailu uveďte číslo objednávky a přiložte následující fotografie:
- detail poškození
- celý výrobek tak, aby bylo poškození viditelné v poměru k celému spotřebiči
- výrobní štítek přímo na produktu
- obal, ve kterém výrobek přišel (ze všech stran). Tento obalový materiál, prosíme, uchovejte do vyřešení reklamace
V případě, že jste převzali od řidiče výrobek v poškozeném obalu, prosíme zároveň o zaslání zápisu o této závadě z jeho přepravní listiny. Na řádné převzetí zboží upozorňujeme v potvrzovacím emailu.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně zapsat řidiči do přepravní listiny. Prosím vyvarujte se zápisu, který by Vám nadiktoval řidič, např. nepoškozený obal, poškozený výrobek atd. V případě nesprávné přebírky zboží Vám reklamace pravděpodobně nebude uznána. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Doporučujeme ihned po převzetí zboží od dopravce zároveň kontrolu samotného zboží, zda je bez vady.
Reklamace zboží
Výrobky zakoupené v síti prodejen PLANEO, stejně jako ty objednané přes náš e-shop Planeo.cz, je možné reklamovat na jakékoliv naší prodejně. Objednávky z e-shopu tak reklamujete stejně snadno, jako zboží fyzicky zakoupené na prodejně.
Na prodejnách PLANEO, vlastněných firmou FAST ČR, a.s., řešíme reklamace v souladu s občanským zákoníkem. Pokud nebudete spokojeni s řešením reklamace, kontaktujte nás na e-mailové adrese reklamace@planeo.cz, kde váš případ postoupíme detailní kontrole. Máte taktéž právo obrátit se na ČOI jako subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz či nezávislého soudního znalce. Pokud se pro nějaké takové řešení rozhodnete, samozřejmě vám v tom bránit nemůžeme a budeme se snažit být plně nápomocni. Kontakty pro nahlášení reklamace naleznete ZDE.
Často kladené otázky:
- Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní, nicméně se ji vždy snažíme vyřídit co nejdříve.
- K vyřízení reklamace je potřeba doložit prodejní doklad (popřípadě doložit nákup výrobku například výpisem z účtu).
- V případě zakoupení zboží na jedné z našich prodejen se doporučujeme obrátit na tuto konkrétní prodejnu. Kolegové se spolu s vámi pokusí doklad dohledat. V takovém případě prosím o sdělení, o jaké zboží se jednalo (značku a modelové označení), sériové číslo (pokud ho daný výrobek má), jaká byla výše nákupu vč. způsobu úhrady a alespoň přibližně, kdy byl výrobek zakoupen.
- Pokud se jednalo o nákup na našem e-shopu, kontaktujte nás prosím na e-mailové adrese objednavky@planeo.cz. Do mailu, prosíme, uveďte číslo objednávky a o jaké zboží se jednalo (značku a modelové označení).
- Nemusí. Výrobek není nutné donést v originálním obalu, nicméně pokud máte obal k dispozici, doporučujeme do něj výrobek zabalit.
- V takovém případě se prosíme obraťte na jakoukoliv naši prodejnu PLANEO, kde s vámi naši prodavači reklamaci dořeší. Seznam prodejen naleznete ZDE.
- Ano, za data v těchto zařízeních bohužel nemůžeme ručit a může se stát, že o ně nenávratně přijdete. Při reklamaci se tyto výrobky většinou uvádějí do továrního nastavení.