Reklamace a vrácení zboží
Neodpovídá zboží vašim představám? Objednali jste špatný model?
Nebo se u nějakého výrobku vyskytla vada, kterou chcete reklamovat?
U nás máte několik možností, kam můžete daný výrobek vrátit, nebo ho jednoduše reklamovat.
Vrácení zboží do 14 dnů
Veškeré zboží zakoupené na e-shopu Planeo.cz u nás máte možnost vrátit do 14 dnů od jeho zakoupení, a to bez udání důvodu.
Zboží je možné vrátit 2 způsoby. Osobně na jakékoliv naší prodejně nebo je potřeba vyplnit formulář odstoupení od kupní smlouvy a produkt následně spolu s ním a fakturou za nákup zboží zaslat na Reklamační oddělení PLANEO na adresu: FAST ČR, a.s., Technická 1701, 251 01 Říčany. Na zásilku je v takovém případě nutné čitelně uvést „Vrácení do 14 dnů - Planeo.cz“.
Pro odstoupení od kupní smlouvy u e-shopové objednávky může kupující využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Často kladené otázky:
- Na vyřízení žádosti máme 14 dní , nicméně se vždy snažíme odstoupení vyřídit co nejdříve.
- Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy trvá 14 dní a začíná se počítat následující den po převzetí zboží. Při vrácení zboží vždy počítáme s datem, kdy bylo odstoupení od smlouvy odesláno.
- Nemusíte, nicméně v případě použitého či poškozeného zboží máme právo snížit vracenou částku zohledňující snížení hodnoty výrobku. Pro vyplacení plné kupní ceny je nutné zboží vrátit nepoškozené a s veškerým příslušenstvím, se kterým bylo dodáno.
- Zejména prodejní doklad. V případě odstoupení na dálku je nutné doložit také vyplněný formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
- Peníze budou poukázány na váš bankovní účet nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Berte prosím v potaz, že náklady na vrácení zboží vždy hradí zákazník.
Poškozené, nebo nekompletní zboží
Pokud převezmete zboží a po jeho rozbalení zjistíte, že je poškozené, neprodleně nás kontaktujte na e-mailové adrese reklamace@planeo.cz.
Do e-mailu uveďte číslo objednávky a přiložte následující fotografie:
- detail poškození
- celý výrobek tak, aby bylo poškození viditelné v poměru k celému spotřebiči
- výrobní štítek přímo na produktu
- obal, ve kterém výrobek přišel (ze všech stran). Tento obalový materiál, prosíme, uchovejte do vyřešení reklamace
V případě, že jste převzali od řidiče výrobek v poškozeném obalu, prosíme zároveň o zaslání zápisu o této závadě z jeho přepravní listiny. Na řádné převzetí zboží upozorňujeme v potvrzovacím emailu.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně zapsat řidiči do přepravní listiny. Prosím vyvarujte se zápisu, který by Vám nadiktoval řidič, např. nepoškozený obal, poškozený výrobek atd. V případě nesprávné přebírky zboží Vám reklamace pravděpodobně nebude uznána. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Doporučujeme ihned po převzetí zboží od dopravce zároveň kontrolu samotného zboží, zda je bez vady.
Reklamace zboží
Výrobky zakoupené v síti prodejen PLANEO, stejně jako ty objednané přes náš e-shop Planeo.cz, je možné reklamovat na jakékoliv naší prodejně. Objednávky z e-shopu tak reklamujete stejně snadno, jako zboží fyzicky zakoupené na prodejně.
Na prodejnách PLANEO, vlastněných firmou FAST ČR, a.s., řešíme reklamace v souladu s občanským zákoníkem. Pokud nebudete spokojeni s řešením reklamace, kontaktujte nás na e-mailové adrese reklamace@planeo.cz, kde váš případ postoupíme detailní kontrole. Máte taktéž právo obrátit se na ČOI jako subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz či nezávislého soudního znalce. Pokud se pro nějaké takové řešení rozhodnete, samozřejmě vám v tom bránit nemůžeme a budeme se snažit být plně nápomocni. Kontakty pro nahlášení reklamace naleznete ZDE.
Často kladené otázky:
- Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní, nicméně se ji vždy snažíme vyřídit co nejdříve.
- K vyřízení reklamace je potřeba doložit prodejní doklad (popřípadě doložit nákup výrobku například výpisem z účtu).
- V případě zakoupení zboží na jedné z našich prodejen se doporučujeme obrátit na tuto konkrétní prodejnu. Kolegové se spolu s vámi pokusí doklad dohledat. V takovém případě prosím o sdělení, o jaké zboží se jednalo (značku a modelové označení), sériové číslo (pokud ho daný výrobek má), jaká byla výše nákupu vč. způsobu úhrady a alespoň přibližně, kdy byl výrobek zakoupen.
- Pokud se jednalo o nákup na našem e-shopu, kontaktujte nás prosím na e-mailové adrese objednavky@planeo.cz. Do mailu, prosíme, uveďte číslo objednávky a o jaké zboží se jednalo (značku a modelové označení).
- Nemusí. Výrobek není nutné donést v originálním obalu, nicméně pokud máte obal k dispozici, doporučujeme do něj výrobek zabalit.
- V takovém případě se prosíme obraťte na jakoukoliv naši prodejnu PLANEO, kde s vámi naši prodavači reklamaci dořeší. Seznam prodejen naleznete ZDE.
- Ano, za data v těchto zařízeních bohužel nemůžeme ručit a může se stát, že o ně nenávratně přijdete. Při reklamaci se tyto výrobky většinou uvádějí do továrního nastavení.